Sprawdź, jak potwierdzić swoje umiejętności rzemieślnicze i uzyskać formalne kwalifikacje.
Standardy egzaminacyjne
Wykaz standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania egzaminów czeladniczych i mistrzowskich w zawodach odpowiadających danemu rodzajowi rzemiosła
Przebieg egzaminu sprawdzającego
Egzamin sprawdzający składa się z dwóch części: praktycznej w postaci wykonania zadania praktycznego i części teoretycznej polegającej na udzieleniu ustnej odpowiedzi z zakresu :
- umiejętności zawodowych wchodzących w zakres zawodu, którego dotyczy egzamin,
- przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej ,
- podstawowych zasad ochrony środowiska.
Etap praktyczny odbywa się u pracodawców lub w warsztatach szkoleniowych.
Czas trwania części praktycznej egzaminu nie może być dłuższy niż 8 godzin.
Kandydat zgłasza się na każdy etap egzaminu z dowodem osobistym lub innym dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym jego tożsamość.
Załączniki do wniosku o dopuszczenie do egzaminu sprawdzającego
Młodociani pracownicy:
- Umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego w formie przyuczenia do wykonywania określonej pracy.
- Zaświadczenie pracodawcy potwierdzające ukończenie przyuczenia z podaniem czasokresu oraz zakresu przyuczenia.
- Potwierdzenie dokonania opłaty egzaminacyjnej z podaniem zawodu, imienia i nazwiska zdającego, na podany rachunek bankowy Izby: 30 1050 1070 1000 0001 0004 2365
Kandydaci po ukończeniu przygotowania zawodowego osób dorosłych:
- Zaświadczenie ukończenia przygotowania zawodowego dorosłych.
- Umowa w sprawie realizacji przygotowania zawodowego dorosłych.
- Potwierdzenie dokonania opłaty egzaminacyjnej z podaniem zawodu, imienia i nazwiska zdającego, na podany rachunek bankowy Izby: 30 1050 1070 1000 0001 0004 2365
Należy przedstawić oryginały dokumentów wraz z kopiami w celu ich uwierzytelnienia.
Osoby niepełnosprawne ubiegające się o dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu do indywidualnych potrzeb składają dodatkowe dokumenty informujące o powyższej sprawie.

